Coding with Titans

so breaking things happens constantly, but never on purpose

Netia – dziękuję, nigdy więcej!

Nie wiem czemu, ale wydawało mi się, że czasy, gdy firmy telekomunikacyjne traktują klienta jak szmatę odeszły w niepamięć. Oj, jak bardzo się pomyliłem i jak dobitnie wykazała się firma Netia S.A., aby mi to uświadomić.

Cała historia zaczęła się w połowie sierpnia, gdy zmieniłem biuro i zamówiłem na infolinii pakiet “Internet + telefon” w swojej nowej siedzibie. Wszystko pięknie, szybko, kurier przywiózł umowę do podpisania, za 2 tygodnie przyszedł monter i “coś” zrobił, a tydzień później przyjechał ruter i nagle zdziwko.

“Brak sygnału DSL”. Hmmm…

Miało działać, a coś jest nie tak i nie działa, ale to wiem i rozumiem tylko ja. Szybki telefon na infolinię – “wszystko aktywowane i w systemie widać, że śmiga”. To zróbmy kilka prostych testów. Dzwonię z telefonu stacjonarnego do siebie. Brawo, udało się, ale numer jakiś nie ten, co w umowie. Hmmm… dziwne. To zadzwońmy na ten mój z umowy. O! ktoś odebrał i okazało się, że mieszka 3 ulice dalej, i twierdzi, że nagle telefon, z którego zrezygnował kilka miesięcy wcześniej “reaktywował się”!

Dzwonię ponownie na infolinię, i informuję ich, że aktywowali MÓJ Internet i MÓJ telefon u kogoś “przypadkowego”. “Już rejestruję zgłoszenie awarii. Sprawa zostanie natychmiast załatwiona”. Gdy w ciągu kolejnych 3-ch tygodni dzwoniłem tam jeszcze 4 razy i słyszałem dokładnie to samo, czasem przeplatane tekstem, że “zaraz się z Panem skontaktuje ekipa naprawcza”, to zacząłem nabierać podejrzeń, że ktoś mnie zbywa tanimi tekstami.

Czekam, nic innego nie pozostało. Czekałem 46 dni. W tym czasie, nikt z Netii S.A. się ze mną nie skontaktował, nikt nie napisał maila, a sprawa nadal została nierozwiązana. W ciągu tych dni Netia nie zrobiła dosłownie nic. Cóż… może dlatego, że była zajęta przejmowaniem kolejnej firmy, ale tego nie jestem pewien. Może wszyscy byli na urlopie. Może takie zachowanie to ich najnowsza dewiza. W ten też sposób z klienta, który sam przyszedł do nich, stałem się najbardziej rozgoryczonym złośliwcem.

Po wspomnianych 46-u dniach, zgłosiłem reklamację, że nie chcę płacić rachunków za kogoś, jeśli przypadkiem miałbym dostać jakąś fakturę, i w tym samym piśmie wypowiedziałem umowę. No proszę was, ile może czekać klient biznesowy!

Teraz uwaga, bo to co się stało później, przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Firma Netia S.A. ze swoim flagowym oddziałem obsługi klienta, postanowiła kontynuować swoją w pełni nie-profesjonalną postawę, odpowiadając na moją reklamację – NEGATYWNIE! Ale uwaga, zrozumieli, że Internetu i telefonu nie mam, zatem anulują rozmowy prowadzone przez osoby trzecie. Jednakże wg nich umowę wypowiedziałem za wcześnie i obciążą mnie kosztami aktywacji. Pytanie tylko jakiej – bo ja w umowie mam konkretną lokalizację, a tam jak nic nie było, tak dalej nic nie ma! A za wcześnie, bo niby powinienem odczekać 70dni! Na dobicie, konsultant rozpatrujący reklamację stwierdził, że nie mam prawa odwołania ani odpowiedzi i jego decyzja jest ostateczna.

Jak we dwa dni później pozbierałem szczękę z ziemi, to tylko zostało mi stwierdzić kilka faktów i odesłać je ponownie na piśmie na skrytkę pocztową Netii w Katowicach. (Tak są pewne biura lokalne, które sprzedają te usługi, ale to już jest Internetia i nie bardzo chcą obsługiwać klientów, którzy podpisali umowy przez infolinie. Także przestroga – wszystkie reklamacje wysyłajcie zawsze na piśmie!).

A to, co stwierdziłem to:

  • w umowie mam konkretny lokal, gdzie aktywacja powinna mieć miejsce
  • umowa definiuje 40 dni od daty podpisania, jako ostateczny termin wykonania przez Netię S.A. aktywacji
  • brak możliwości odpowiedzi na odpowiedź łamie postanowienia regulaminu, na który wielokrotnie powoływał się konsultant
  • to umowa jest obowiązująca, a regulamin; regulamin reguluje to, co nie jest powiedziane w umowie
  • to po prostu najzwyklejsza próba wyłudzenia pieniędzy za niewykonaną usługę
  • podoba mi się to myślenie, że “jesteśmy dużą firmą – PŁAĆ, bo w sądzie z nami nie wygrasz”

Na koniec – cóż, minęło 65dni. Internetu dalej nie mam, do wyboru mam jeszcze TP S.A., bo nikt inny nie obsługuje centrum miasta. Dobrze, że to Wrocław, duże miasto, dobrze, że 21. wiek i premier Pawlak mówi o informatyzacji kraju. Ha! Oby tak dalej!