Adobe wprowadziło własną obsługę formatu JSON w wersji AIR 3.0+. Udostępniona została ona poprzez obiekt JSON z głównej przestrzeni nazw (z metodami parse() oraz stringify()). Co ciekawe na PlayBooku używa ona natywnego kodu, przez co jest dużo wydajniejsza od jakiejkolwiek biblioteki napisanej w ActionScript przez kogoś w sieci!

Jeśli jednak zbudujemy projekt w FlashDevelop IDE, tak jak to opisałem wcześniej, to wszystko będzie super działało w środowisku testowym na Windowsie. Jednak przy próbie uruchomienia na urządzeniu (tj. PlayBooku z OS 2.0.1, AIR w wersji 3.1.0.38 i Flash Player w wersji 11.1.121.38), dostaniemy w prezencie piękny błąd wykonania:

ReferenceError: Error #1065: Variable JSON is not defined.

Dlaczego? Przecież wszystko jest na swoim miejscu. Niby tak, ale ciągle nie wymusiliśmy uruchomienia naszej aplikacji w AIR 3+ (czy to Flash Player 11+). Aby to poprawić, należy dodać do opcji kompilatora informacje, że korzystamy z wersji SWF 13. We właściwościach projektu w polu Additional Compiler Options wpisujemy:

-swf-version=13

Compiler_Options

I tak to właśnie działa!